„Putujući bioskop“ – najgledaniji nemački filmovi biće prikazani na Cafe de Solu u Somboru

Kalendar

Od 9. avgusta 2017., svake srede sa početkom u 21h na Café de Sol-u u Somboru biće prikazan serijal  najznačajnijih i najboljih filmova nemačke produkcije ili koprodukcije, titlovani na srpski jezik. Svi filmovi prikazani su na Berlinalu i neki od njih su nagrađeni prestižnom Nemačkom filmskom nagradom. Program je organizovan od strane Udruženja Nemaca „Gerhard" u saradnji sa Café de Sol-om i Goethe institutom iz Beograda. Ulaz je slobodan.

Raspored projekcija:

Sreda, 9. avgust u 21.00 čas: Hrabar poduhvat

Nemačka 2014., 95 min

Režija: Kristijan Cibert

Scenario: Ariane Šreder, Kristijan Cibert

Uloge: Florijan David Fic, Julija Košic, Jirgen Fogel i dr.

Nagrade: Nemački zavod za film i medije ocenio je „Hrabar poduhvat” kao film velike umetničke vrednosti.

Hanes i njegovi prijatelji redovno odlaze na biciklističke ture. Kada im Hanes predloži da krenu na turu po Belgiji, prijatelji nisu baš oduševljeni. Nakon izvesnog vremena  on će im, međutim, otkriti da je neizlečivo bolestan. Belgija ima liberalan stav prema eutanaziji, pa bi zato želeo da se uputi baš tamo. Njegovi prijatelji su šokirani, ali ne uspevaju da ga navedu na to da promeni mišljenje. I tako mala grupa kreće na putovanje, na kome će saznati mnogo o životu i o tome koliko on zapravo vredi.

Sreda, 16. avgust u 21.00 čas -  Who am I - Nijedan sistem nije siguran

Nemačka 2014., 106 min

Režija: Baran bo Odar

Scenario: Baran bo Odar, Jantje Frize

Uloge: Tom Šiling, Eljas M`Barek, Votan Vilke Mering i dr.

Nagrade: Nemačka filmska nagrada 2015. za najbolju montažu i za najbolju scenografiju

Benjamin je niko i ništa, kao da je nevidljiv. Kada upozna harizmatičnog Maksa sve će se, međutim, iz korena promeniti. Benjamin i Maks sasvim su različiti, ali imaju jedno zajedničko interesovanje: obojica su hakeri. Zajedno sa nekoliko Maksovih drugova njih će dvojica osnovati suberzivnu hakersku grupu KLEJ, čije će akcije pogoditi duh čitave generacije. Benjamin će tako po prvi put u životu istinski pripadati nekoj grupi i učestvovati u nekom zajedničkom poduhvatu.
Hakerska grupa ubrzo će, međutim, privući pažnju nemačke policije, tako da njihove zabave neće više biti nimalo bezazlene.

Sreda, 23. avgust u 21.00 čas : Fak ju Gete

Nemačka 2013., 113 min

Režija i scenario: Bora Dagtekin

Uloge: Elijas M’Barek, Karoline Herfurt, Katja Riman i dr.

Prevarant Zeki Miler proveo je 13 meseci u zatvoru. Po izlasku na slobodu kreće u potragu za plenom iz svog poslednjeg pljačkaškog pohoda, koji je zakopan ispod sale škole, ali ga tamo ubrzo angažuju kao nastavnika na zameni. Gnjavi se sa problematičnom decom i sa jednom naivnom nastavnicom-pripravnicom. Učenici su mu toliko loši, da ne znaju pravilno da napišu ni „Fuck you Goethe”. I tako ovaj mladdić počinije nastavničku karijeru, o kojoj nikada nije ni sanjao.

Urnebesna komedija „Fak ju Göhte” Bore Dagtekina bila je najgledaniji nemački  film 2013. godine.

Sreda, 30. avgust u 21.00 čas: Pozdravi iz Fukušime

Nemačka 2016, 104 min, crno beli

Režija i scenario: Doris Deri

Uloge: Rozali Tomas, Kaori Momoi, Moše Kojen, Nami Kamata, Aja Irizuki

Bežeći od neostvarenih životnih snova, mlada Nemica Mari putuje u Japan. Tamo se priključuje organizaciji „Klauns for help”, koja žrtvama tragedije u Fukušimi iz 2011. godine, koji još uvek borave u prinudnom smeštaju,u svakodnevicu pokušava da unese barem tračak radosti. Mari tamo upoznaje tvrdoglavu staricu Satomi, poslednju gejšu u Fukušimi, rešenu da se po svaku cenu vrati u svoju razorenu kuću u kontaminiranoj zoni. Mlada Nemica pomoći će joj pri raščišćavanju, i tako se ove dve žene, toliko različite da različitije ne bi mogle biti, postepeno zbližavaju, suočavajući se istovremeno svaka sa svojim duhovima iz prošlosti.

Vrh